Ensimmäinen viikko Clas Ohlsonilla
Tänään siis starttasi työharjoittelu, menin hyvissä ajoin paikalle jotta ehdin sopivasti vaihtamaan työvaatteet ja juomaan kupin kahvia. Aamu rupattelujen jälkeen siirryimme myymäläpäällikkö Mirvan kanssa katsomaan myymälää ja sen eri osastoja, informaatiota tuli paljon ja siksi jätimmekin skannerin ja kassan yms. opettelun muulle päivälle. Sain tehtäväkseni järjestellä ja itse sommitella yhden hyllynpäädyn. Tänään opin siis suurimmaksi osaksi hyllyjärjestyksiä, hyllyttämistä sekä sain myös pienen vilkaisun siihen mitä tämä koko suuri konsepti pitää sisällään. Opittavaa on hyvin paljon, koska Clas Ohlsonilla on monta osastoa, joista en tiedä juurikaan mitään. Onneksi kuitenkin löysin näin hyvän harjoittelupaikan, joka järjestää henkilökunnalle kattavia koulutuksia. Huomenna saan jo varmasti tunnukset ja pääsen katsomaan mitä tarjonta pitää sisällään. Ennen kaikkea minusta on ihanaa, että valitsin juuri tämän työharjoittelupaikan, työilmapiiri on mahtava ja työ vaikuttaa juurikin niin haastavalta, että tämän tietotaidon mikä muilla työntekijöillä jo on, täytyy oikeasti nähdä vaivaa ja perehtyä asioihin, jotta on kykenevä neuvomaan jokaista asiakasta ja löytämään ratkaisut heidän jokaiseen tarpeeseen.
Ennenkuin alan kirjoittamaan pitkälti jokapäiväisestä hyllyttämisessä niin sanon heti, että kuormat puretaan joka aamu kun tavaraa tulee liikkeeseen joten täst edes en kirjoita erikseen kuormanpurkamisesta jotten koe toistavani itseäni, tämä siis tapahtuu joka ikinen aamu (paitsi viikonloppuisin). Elikkäs perjantaina oli vähän iisimpi päivä ja pääsinkin ensimmäistä kertaa kassalle. Oikeastaan minua ei siihen vielä ehditty kouluttaa, koska tekemistä sinä päivänä riitti vaikka leppoisaa olikin. Itse lievänä perfektionistinä huomasin että kehyshylly on aivan sekaisin ja tuotteet sikinsokin (osa jopa rikki, kun joutunut puristuksiin muiden tuotteiden alle) joten päätin palauttaa järjestyksen takaisin tälle osastolle. Sommittelinkin ja vänksläsin hyllyjen kanssa puolitoistatuntia, mutta voin kertoa että siistiä tuli! Tästä olisi varmasti pitänyt ottaa jonkinsortin ennen ja jälkeen kuva jotta pystyisin todentamaan alun karmivan epäjärjestyksen.
Clas Ohlsonilla on jokaisen viikon perjantaina hauska piristysruiske työntekijöille ja kaiketi myös asiakkaille. Työntekijät saavat valita isosta pinssilaatikosta omanlaisensa pinssin, pinssit kiinnitetään paitaan ja pidetään koko päivän ajan. Itse valitsin pinssin "Himo-siivooja", koska niinkuin aikasemmasta hyllyjen järjestelemisestä huomasittekin, olen erittäin pikkutarkka perfektionisti ja ahdistun kuoliaaksi jos tavarat ovat epäjärjestyksessä :D
Kaiken kaikkiaan mukava viikko, odotan innolla seuraavaa!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti